logo

Moduł edycyjny  

layout null layout
layout

Logowanie dla klientów


Login:
Hasło:

Aktualności

2024-04-20
Liczba panoram: 61424
Zdjęć: 22123
Filmów: 773
2024-04-18
Nowe pomysły i rozwiązania ze sztuczną inteligencją
Oto link do interesujących rozwiązań dotyczących wirtualnych spacerów, obejmujących użycie sztucznej inteligencji w prezentacji panoramicznej oraz rozbudowaną wersję dedykowaną osobom niewidomym i niedowidzącym.

Otwórz link kamienica.wkraj.pl w nowym oknie

Dodatkowo, nasze rozwiązanie spełnia standardy WCAG 2.1, co oznacza, że osoby słabowidzące mogą poruszać się w tej panoramie za pomocą klawiatury, poprzez co mogą odkrywać więcej niż tylko opis danego miejsca.

Następny link otwiera drzwi do fascynującego świata, gdzie sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w najbardziej innowacyjny sposób. Tutaj znajdziesz dynamiczne prezentacje z użyciem lektora, dodatkowych obiektów wirtualnych, które stają się integralną częścią panoramy, oraz efektowne transformacje obrazu w dynamiczny film.

Otwórz link kamienica.wkraj.pl w nowym oknie


2022-11-01
Funkcja oglądania wirtualnego spaceru w Goglach VR
Dodano opcję oglądania wirtualnych spacerów w Goglach VR.

Okulary VR (z angielskiego: gogle VR) to zazwyczaj plastikowe urządzenie zakładane na oczy. Ich głównym elementem jest system soczewek i ekranów. W przypadku okularów VR do PC czy konsoli, dwa wyświetlacze (lub jeden podzielony na pół) są integralną częścią urządzenia. Natomiast w wypadku gogli VR do telefonu, zastępuje je ekran naszego smartfona. Wyświetlana panorama 360 jest taka sama, ale nieznacznie przesunięta względem siebie (każde oko patrzy tylko na jeden wyświetlacz). Co więcej, zanim obraz trafi do Użytkownika, przechodzi przez soczewki. W ten sposób okulary VR oszukują mózg, który traktuje obraz wyświetlany w technologii 2D tak, jakby był trójwymiarowy. Gogle VR wyposażone są także w szereg bardzo nowoczesnych czujników, takich jak: żyroskop, akcelerometr, magnetometr, a czasami również w kamerę. Dzięki temu Użytkownik, poruszając głową lub przemieszczając się , będzie poruszał się również w wirtualnej rzeczywistości.

2022-10-26
Zaawansowana wersja dla osób niewidomych
Umożliwia jeszcze większą interakcję osób z niepełnosprawnościami oraz osób niewidomych i niedowidzących jak również daje pewne poczucie większej interakcji wszystkim korzystającym ze spaceru w formie informacyjno - edukacyjnej. Wersja ta tworzona jest w taki sposób aby użytkownik wiedział w którym momencie i gdzie znajduje się środek obrazu, który kontroluje za pomocą strzałek klawiatury. Po najechaniu strzałkami klawiatury na dany fragment panoramy np: ławka, system rozpoznaje zdjęcie ławki i automat konwertuje to na tekst lektora, który czyta szybkim głosem “ławka”. Miejsce następnej panoramy 360 również rozpoznawany jest przez system w formie informacji czytanej przez lektora oraz dodatkowo o dźwięki wczytanej panoramy 360 i komunikatu lektorskiego informującego jak daleko jest do następnego miejsca.

W wersji na PC poruszamy się tylko za pomocą klawiatury zgodnie z WCAG 2.2
W wersji na urządzenia mobilne tworzony jest system bazujący na funkcji orientacji przestrzennej

Przykład:
https://uek.wkraj.pl/html5/index.php?id=88397#88473/254,-1

2022-10-26
Funkcja orientacji przestrzennej w panoramie 360 w wersji mobilnej
Nasze wirtualne wycieczki od teraz mogą korzystać z opcji orientacji przestrzennej w Twoim telefonie. Jeżeli Twoje urządzenie obsługuje sensor orientacji, możesz kliknąć ikonkę umieszczoną obok kompasu aby włączyć orientację przestrzenną na spacerze wirtualnym. Orientacja przestrzenna pozwala na wykrycie w którym kierunku zwrócone jest urządzenie i na tej podstawie ustawienie kierunku na panoramie. Zacznij obracać się z telefonem w różnych kierunkach a zobaczysz na panoramie widok dokładnie jakbyś patrzył w tym kierunku będąc w miejscu w którym panorama została zrobiona.

2022-05-11
Wirtualna wystawa - gra panoramiczna
Aktualizacja gry: 30.11.2022 r. (instalowane nowe biblioteki do gry - gra się przez to nie pokazywała przez 2 dni)
Aktualizacja gry: 20.06.2022 r.

Do wirtualnej wystawy stworzyliśmy możliwość dodania gry panoramicznej polegającej na zbieraniu na czas wyznaczonych obiektów rozrzuconych po panoramach 360. Dodatkowo obiekty te można umieszczać w wyznaczonych do tego miejscach. Aby zebrać dany obiekt trzeba odpowiedzieć na jedno z 3 pytań dotyczących tematu całej prezentacji.


PRZYKŁADY:
Muzeum Zamkowe w Malborku
https://muzeumzamkowewmalborku.wkraj.pl/html5/index.php?id=34844#69117/42




Gry są cały czas rozwijane i rozbudowane o nowe możliwości oraz sugestie Klientów.
Wirtualne panoramy 360o na wirtualnykraj.pl
Powered by Webvisor
Copyright by E-kontakt 2007